Les Trois Olives

Wandelroutes

Wandelaars kunnen hun hart ophalen in de Languedoc. Voor beginners zijn er korte en goed gemarkeerde wandelroutes direct vanuit Villa Les Trois Olives. Maar er zijn ook dagtochten mogelijk, bijvoorbeeld rond het Lac du Salagou. In de villa is een overzicht van wandelroutes aanwezig. De natuur is schitterend in elk jaargetij. In juni is het landschap geel gekleurd door de talrijke brem en bloeien de wilde orchideeën in overvloed. Gedurende de zomermaanden is het aan te raden om vroeg op pad te gaan en water, zonnebrand en een hoed tegen de zon mee te nemen!

Pic de Vinas: rondwandeling direct vanuit Villa Les Trois Olives. Eenvoudige wandeling / duur: ca 5 kwartier (geel/blauwe bewegwijzering PR6)

Vanuit Les Trois Olives ga je rechtsaf richting Foziéres op de verharde D149. Na ongeveer 10 minuten zie je aan de linkerkant, in een bocht, een routebord met een geel/blauwe markering. Ga linksaf en volg deze geel/blauwe markering gedurende het vervolg van de wandeling.

De route gaat langzaam omhoog, eerst langs mooie wijnvelden en akkers. Wat later op de route, gedurende een stijler stukje krijg je een schitterend uitzicht op het plaatsje Soubès en zie je hoe machtig de uitlopers van het Grand Massif zich tonen.

De route loopt vervolgens langs een hekwerk waarachter zich wilde zwijnen bevinden. Halverwege de route kom je weer op een meer verharde weg met de keuze om linksaf een extra stukje omhoog te lopen naar de Pic de Vinas: het hoogste punt van de wandeling met een zendmast, waarvandaan een schitterend zicht is op de Autoroute A75 die zich slingerend voortbeweegt van het plateau van Larzac naar de Middellandse Zee.

Weer terug naar beneden heb je aan de rechterkant, achter het hekwerk, een drinkplaats voor wilde zwijnen. Vroeg in de ochtend kun je hier zwijnen aantreffen. Nu gaat de weg verder naar beneden tot het dorpje Vinas. Houd de hondenkennel aan je linkerhand. Ga verder naar beneden en na ongeveer een kwartier bereik je de T-splitsing Lodève/Fozières. Volg de D149 linksaf richting Fozières en na 1 minuut vind je Villa Les Trois Olives weer aan je rechterhand.

Rondje Fozières: rondwandeling boven en rondom het dorp Fozières. Eenvoudige wandeling / duur: ca 6 kwartier (blauwe bewegwijzering)

Deze wandeling voert door en boven het dorpje Fozières en is direct vanuit Les Trois Olives te starten. Voor wie de wandeling ca 20 minuten wil inkorten kan eerst met de auto naar Fozières rijden (ca 2 km) en parkeren bij het kleine jeu-de-boules veldje.